Vítejte na blogu evropských dobrovolníků a dobrovolnic, které vyslala YMCA v ČR!

pondělí 13. února 2012

Zážitky z Berlína...

Ve dnech 24. až 29.ledna jsme byli spolu s dalšími dobrovolníky z okolí pozváni na "Grüne Woche" do Berlína, což je největší světový veletrh zemědělství, výživy a zahradničení. Měli jsme také svůj vlastní stánek, kde jsme představovali náš projekt, který se týkal plýtvání potravin. Snažili jsme se lidi oslovit a zaujmout, ale to víte, když nic neprodáváte a když se u vašeho stánku nekonají žádné ochutnávky, lidi se vám vyhýbají obloukem:-) I přesto jsme si veletrh dosyta užili, celkem bylo možné navštívit přibližně 22 hal, ve kterých bylo k vidění všechno možné i nemožné (doteď nechápu, jak souvisí masážní stoly nebo žehličky se zemědělstvím:-)). Samozřejmě nechyběly stánky s tradičními pokrmy dané země, takže jsem neváhala a při první příležitosti navštívila český stánek s frgály a vlčnovskými koláčky,mňam! Teprve v Německu jsem plně docenila českouchyni:-) Také jsem měla možnost mluvit po dlouhé době česky, což mě velice potěšilo a zpátky k našemu stánku jsem se vracela s pusou od ucha k uchu:-) Tím ale končí růžové období této taškařice, další den mi totiž byly z tašky odcizeny mobil s fotoaparátem a především s peněženkou, kde jsem měla veškeré doklady, takže jsem zbytek pobytu strávila obvoláváním nejrůznějších lidí a institucí...
Teď je už vše naštěstí v pořádku, zítra se zrovna chystám vyrazit do Prahy pro nový občanský průkaz.
Myslím, že na tenhle výlet nikdy nezapomenu, každopádně je to další zkušenost...c´est la vie:-)

Helena z Německa

Žádné komentáře:

Okomentovat