Vítejte na blogu evropských dobrovolníků a dobrovolnic, které vyslala YMCA v ČR!

středa 16. listopadu 2016

Jak se žije dobrovolníkům ve Stopách

čerstvé zprávy od Dana a Kuby, kteří se vydali na rok do Žiliny


Již od začátku našeho pobytu jsem nadšen z toho jak se věci rozběhly, a prozatím musím říci, že má očekávání byla více než naplněna.
Po svém příjezdu do Žiliny jsem byl velice rád za velmi vřelé přivítání a skvělé přijetí do komunity. 

Mou pracovní náplní je pomáhat ve školce s dětmi. Toho, že budu ve školce s dětmi, jsem se poněkud obával. Nicméně již po týdnu jsem si uvědomil, že moje obavy byly mylné a z obav z toho, zda budu mít s dětmi problém spolupracovat, se stala přímo radost s těmito dětmi pobývat. Jsem rád za to, že i když pro děti jsem na úrovni učitele, tak si můžu uvědomovat plno věcí, které jsem se od dětí sám naučil. Ať už v tom ohledu, jak s dětmi komunikovat, tak i z toho hlediska, kdy člověk vidí, že často dospěláckou moudrost někdy naprosto potopí dětská upřímnost.

Dále zbytek mého času pak zabírá práce v místní mládeži, kde jsem zapojen v organizačním týmu a největším dílem se podílím na médiích. Tedy foto, video a grafika.
Moc si také vážím možnosti být součástí společenství učedníků, kteří jsou vyučováni pro službu v mládežích, dorostech a církvi.

Tolik asi co se týče zpráv ode mě, celý týden se točí kolem výše zmiňovaných aktivit a do nedávné doby to bylo opravdu malinko náročnější, protože ve školce chyběli pracovníci a jako dobrovolníci jsme byli pouze dva. Nyní ale přišla ještě jedna dobrovolnice z Ukrajiny a velmi nám pomohla s uvolněním času ve školce. 

Daniel Látal

Život a dobrovolnictví v Žilině je jedním slovem super.  Beru to jako skvělou příležitost z mnoha úhlů. Náplň mé práce spočívá převážně v tom, že se starám ve školce o děti, hraju si s nimi a dohlížím, aby se jim nic nestalo, a pomáhám učitelům i ve fyzické práci jak kolem školky, tak v kuchyni. 



Další nedílnou součástí je spravovat místní klub mládeže, kde se schází komunita mladých křesťanů, a vymýšlejí a realizují zajímavé akce. 

Za zmínku stojí určitě Kus Reci, kde se jednou za půl roku sejdou mladí talentovaní lidé, kteří jsou ochotni sdílet své nápady a zkušenosti s ostatními a v nejlepším případě i mnoho lidí inspirují.

Těším se na to, co přinesou další měsíce.

Kuba Schweda

Žádné komentáře:

Okomentovat