Vítejte na blogu evropských dobrovolníků a dobrovolnic, které vyslala YMCA v ČR!

středa 8. srpna 2012

Gruzie versus Arménie



Víkend strávený v Yerevanu. Všechny peníze utracené, aniž bych věděla za co konkrétně. Horko. Žízeň. Ale byl to krásně strávený víkend, užili jsme si to. Vyrazila jsem spolu s posledními dvěma slovenskými skauty, kteří tu byli na měsíc, a naší novou kolegyní Petrou také z České republiky, která nás bude těšit svou přítomností čtyři měsíce.






Upřímně přiznávám, že Gruzie se mi líbí víc. Yerevan je bohaté a moderní město. Působí evropsky. Čisté chodníky, klidní řidiči, moderní budovy, žádný chaos. Ale na památky Yerevan není tak bohatý jako Tbilisi. Gruzínky jsou mnohem hezčí. Holky z Arménie jsou umělé, není to přirozená krása jako u gruzínek. A Gruzínci jsou více elegantnější. A taky si myslím, že Arménci nejsou tak přátelští jako Gruzínci. Jako turista se cítím bezpečněji v Gruzii. Je to jen můj pocit, názory se mohou měnit. Protože spousta lidí tvrdí, že příroda je krásnější právě v Arménii. Takže se tam musím rozhodně ještě vrátit, abych to prozkoumala. Času mám dost.
Rozdíl mezi koňaky zatím nemohu posoudit. A v tomto směru musím být naprosto objektivní. Přeci jenom tyto poklady patří do mé sbírky mých degustací.
I když jeden rozdíl můžeme vidět již nyní. Arménský koňak dostal před sto lety přímo od Francouzů výjimku k užívání názvu koňak. Takže správně je arménský koňak a gruzínské brandy. Co se týká ocenění, vítězí arménský koňak Ararat. Co se týká chuti, o tom určitě bude další článek. Osobně jsem si přivezla King Pap 25 letý. Pochopitelně v menším balení, přeci jen jsem  dobrovolník. A na rovinu říkám, že o tento koňak se nedělím.
Pro mě nejpříjemnější pocit byl na hranicích na cestě zpátky, kdy jsem mohla začít mluvit gruzínsky (tím myslím těch pár slov, které umím) na celníka, který tím byl velice potěšen. Inu, domov, sladký domov J

Žádné komentáře:

Okomentovat